Startsida > Klubben > Kommittéer

KOMMITTÉER

För att vår golfklubb ska kunna fungera fordras ett stort engagemang från våra medlemmar. Detta sker huvudsakligen genom våra olika kommittéer

Vill man lära känna flera medlemmar och få förståelse för hur klubben fungerar, är deltagande i kommittéearbete ett utmärkt sätt. Du som känner lust och nyfikenhet ta kontakt med någon kommitté eller med kansliet.

GOLF ÄR ROLIGT!

KLUBBVERKSAMHET GÖR GOLF ÄNNU ROLIGARE!

DAMER

Damernas ”onsdagstävlingar” kommer att starta den 17 april 2024

Anmälan ska ske via Min Golf, senast kl. 20.00 måndagen innan kommande onsdagstävling.
Markera om ni spelar förmiddag (tidig start) eller kväll (sen start.
Förmiddagsstart sker löpande efter oldboys, ca. kl. 09.00-10.00.
Förutom 17 april, 24 april, 11 sep och 25 sep då vi har shotgun start kl. 09.30.
Eftermiddagsstart kl. 16.34 eller 16.42.
Startlista tillgänglig tisdag kl. 17.00 i Min Golf
Startavgift 60 kr, Swishas till 123 529 7965. Ange namn och tävlingsdatum.
Om du även deltar i ”närmast hål” (hål nr 11) Swishar du 70 kr.

Utskrivna scorekort kommer att finnas i damrummet 15 minuter före första start. Där hittar ni även ev. information om dagens tävling. Efter spel läggs scorekorten underskrivna och uträknade i den brevlåda som finns på väggen i damrummet.
När du gör birdie på onsdagstävlingarna, glöm inte sätta ditt namn och datum på ”Birdieträdet”

Eclectic
Under året har vi en Running Eclectic där våra onsdagstävlingar ingår.
Spelaren för själv upp antal bruttoslag och datum på anslagstavlan i damrummet, varje gång resultatet förbättras.

/Damkommittén

Vi vill skapa förutsättningar för en trevlig, social samvaro genom golfspel. Vi vill få med fler damer på våra tävlingar. Vi vill medverka till att bevara och förstärka en trevlig klubbanda. Har du frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta någon av oss i DK!

Vid frågor kontakta Annicka Lindholm, telefon 070-926 0636, Ann-Marie Jonsson telefon 070-68 52 849 eller Gudrun Uhlmann telefon 070-30 99 019

Resumé över OSCIS CUP 2023

Årets upplaga av tävlingen lockade 25 deltagare som förväntansfullt ställde upp och genomförde tävlingen efter förmåga och med gott resultat.

Den 21/9 var det dags för finaler i ett strålande golfväder som tävlingsledningen särskilt beställt, efter fjolårets miss, då tävlingen fick starta i ”tjocka”.

A-finalens tävlande var Mats Wellermark och Bengt Maurd, medan B-finalen förgylldes av Göran Rosengren och Peter Höög.

Starthål för dagen var tian, där längsta drive var en extra begivenhet. Mats tog hem det priset med en ”monsterdrive” och var dessutom den ende som träffade fairway. Efter böljande spel i A-finalen hade Mats ett upp vid fikat, medan Göran hade en stabil ledning med fyra upp i B-finalen.

Göran behöll sin ledning och avslutade med två upp mot Peter. Det blev således en tredje plats.

A-finalen fortsatte med stabilt spel, men på fyran tog Bengt hålet för lika.

På hål fem var det ”närmast hål”. Där satte Mats bollen säkert på green fyra meter från flaggan och tog därmed ytterligare ett specialpris. Båda gjorde par.

Sexan tog Bengt för ett upp medan sjuan delades, därefter tog Mats åttan för lika. Nian delades med två fina par och spelet fortsatte på hål tio.

Där tog Mats fram sin ”monsterdrive” igen, fortsatte med en kort chip och säker tvåputt för vinst.

Det var först här som Bengt visade sig möjlig att besegra med svagare drive och inspel.

Deltagarna i årets OSCIS CUP visade prov på fantastisk golf. Det var ett stort nöje att följa tävlingen.

Tävlingsledningen hälsar alla Oldboys välkomna till en fantastisk tävling 2024

STORT GRATTIS Mats

Tävling

Ansvarar för klubbens egna,
samt för de tävlingar som klubben
åläggs av Smålands GF samt
SGF att arrangerar.

Magnus Rosén
magnus@holmro.se
Mobil: 070-62 47 270

HCP

Spela vidare och registrera alla ronder, både bra
och dåliga, så kommer det snart bli mer korrekt.
Du får den handicap du ska ha. Kanske inte den du vill ha…
Det är ett nytt system och bör inte jämföras för mycket med den tidigare handicapen.

Kontakta klubben om du pga. sjukdom eller skada behöver ändra ditt hcp.

Ban

Mål: Att med bibehållande av varje banas
karaktär lämna förslag till utformning och
utveckling av våra banor, så att dessa är
intressanta och utmanande för alla
kategorier medlemmar och gäster.

Mats Wellermark
wellermark59@hotmail.com